onsdag 28 oktober 2009

This is it


Ikväll har jag sett Michael Jacksons film This is it. Herregud vilken film. Jag satt och fick rysningar i 2timmar. Utanför bion spelades hans låtar. Röda mattan var framme och facklor. Inne i biosalongen var de fullt. Innan filmen startade pratade en lite om filmen eftersom de var världspremiär idag och första visningen i Oslo. Under vissa stolar låg nya skivan men sån tur hade varken jag eller Tone.
ag har aldrig haft så svårt att sitta still på bio som idag. Jag har suttit tårögd och skrattat. Massa känslor. Han var ett geni. Jag hade verkligen velat se hans konsert för jag är övertygad om att den hade varit helt otrolig. Man kan inte säga att han var dålig. Alla kanske inte tycker om hans musik men han va bäst. I filmen får man se en av världens ödmjukaste människor och jag är otroligt imponerad över hur proffsig han var. Han hade koll på hur han ville att varje låt skulle vara. Visste alla toner till sina låtar. Hur alla skulle göra och ja...helt otroligt vilken koll han hade på saker. Och kunna dansa som han gör samtidigt som han sjunger. Helt otroligt. Jag hade aldrig klarat de. Eller ingen hade hört vad jag sjöng eftersom jag hade blivit så anfådd.
Gå och se filmen. Den va värd att se.
De enda minuset är helt klart att han inte finns mer. Sen undrar jag varför man tar med sig småbarn på bio. Hallå puckon. Vi hade en som var ca 6år bredvid oss. Han kunde vara tyst i 30 min sen kunde han varken vara tyst eller sitta still. 1/4 av alla som var där tror jag knappt har lyssnat på han innan han dog. Men gå och se den. De blev även fika och sushi med Tone. Underbar dag!


Michael Jackson

King of Pop



Sen MIK helt underbart spelat idag. Fortsätt så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar